ההיסטוריה של מכונת הקפה
אין זה סוד שמשקה כמו הקפה הפך למשקה הלאומי כמעט בכל מדינה.
בישראל, שותים מדי שנה 50 מיליון כוסות קפה. עוד לפי הנתונים שבידינו כ 90% מהאנשים חובבים קפה עד מאוד ושותים מן המשקה הממכר לפחות פעמיים במשך היום.
עד לא מזמן, מכונות קפה היו מוצר נוסף חשמלי שלא זכה להתעניינות כה רבה מצד הצרכן הישראלי. המחירים של מכונות קפה היו גבוהים במיוחד, והתחרות על הלקוח כלל לא הייתה קיימת.
עם הזמן ועם התפתחות טעמו המעודן של הישראלי בקפה והעובדה שהוא אינו מוכן להתפשר על טעמו של קפה שהוא פחות ממשובח, החלה תחרות בין חברות מכונות הקפה.
בד ובד החלה להתפתח תרבות הישיבה בבתי הקפה שבמרכז הבילוי או פגישת העסקים עומד אחר כבוד הקפה עצמו.
בימינו, קיים מבחר די גדול של סוגי מכונות קפה המציעות את המשקה ברמה גבוהה מאוד שלא נופלת מהקפה שאנו שותים בבתי קפה יוקרתיים ואיכותיים.
עניין זה הוביל לתחרות בשוק ולהורדת מחירים, כך שמחירי מכונות קפה אספרסו הפכו לסבירים והוגנים לכל כיס.
אם בעבר, מכונת הקפה הידנית בעלת הידית הידועה הייתה המכונה המוכרת, הרי שרבים נמנעו מלהחזיקה בביתם בשל השימוש המסורבל שהצריך גם לא מעט ידע בתחום מושגי הקפה והכנתו.
כיום, רוב המכונות נחלקות למכונות קפה אוטומטיות או מכונות קפה חצי אוטומטיות המסוגלות לבצע פעולות רבות באמצעות לחיצת כפתור ועד למזיגת הקפה המוכן לתוך הספל. ככל, ככל שמכונת הקפה יותר משוכללת ובעלת פונקציות רבות, כך היא תהיה יותר יקרה.
מכונות הקפה נבדלות זו מזו לא רק במפרט הטכני שלהן ובכמות הכוסות שהן מסוגלות להפיק תוך זמן קצוב. הם נבדלות גם בחומרי הגלם המוזנים אל המכונה שעשויים להיות:פולי קפה לטחינה במכונה, פודים או קפסולות המכילים קפה שנטחן מראש וארוז באריזה חד פעמית.
בדרך כלל למכונות קפה יש אחריות מקיפה וכן שירות של תיקון מכונות קפה
מה שמבטיח את השימוש הרצוף במכשיר ואת ההנאה ממנו.
הכלל חשוב ברכישת מכונת קפה הוא התאמת המכונה לצרכי הלקוח כאשר הצורך המרכזי נמדד בכמות כוסות הקפה שעל המכונה להפיק תוך זמן נתון.